Saturday, March 26, 2011

Jika Aku Jatuh Hati

Soal Hati


Ya Allah,
jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatan untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku
menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut
padaMu agar tidak terjatuh
aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid
di jalanMu

Ya Allah,
jika aku meni'mati cinta kekasihMu,
janganlah keni'matan itu melebihi
keni'matan indahnya bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu..

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia
kepadaMu..

Ya Allah,
jika kau halalkan aku merindu kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya
kepadaMu..

Aamin Ya Rabbal 'Alamiin..

No comments:

Post a Comment